مرجع قالب های کودک و نوجوان

www.niniskin.com

لوگو اسپانسر



کیسه خواب نوزاد دخترانه و پسرانه جدید

خواب نوزاد یکی از مهمترین مسائلی است که همه والدین نگران آن هستند. اینکه نوزاد در هنگام خواب هم راحت باشد و هم در امنیت و آرامش باشد، فکر همه والدین است. به همین دلیل کیسه هایی خواب مخصوص نوزادان طراحی شده است تا والدین بتوانند نوزاد را در هنگام خواب درون کیسه قرار دهند و با خیالی راحت از امنیت خود با آرامش بخوابند.

کیسه خواب نوزاد چیزی مشابه کیسه خواب بزرگسالان است که تنها تفاوت انها، سایز کوچکتر آن است. نوزاد در هنگام خواب در کیسه خواب اگر پیچ و تاب بخورد، هیچ لایه ای را روی لایه ای دیگر نخواهد انداخت و همین امر سبب می شود که در هر حالتی به راحتی تنفس نوزاد انجام شود. بنابراین دیگر نگرانی از غلط زدن و عدم تنفس نوزاد وجود ندارد. علاوه بر این اکثر نوزادان در هنگام خواب پتو را از روی خود کنار می زندن که در فصول سرد سال احتمال سرماخوردگی آنها وجود دارد که با استفاده از این کیسه خوابها، نوزاد در محیطی گرم و نرم به خواب می رود.

این کیسه خوابها در رنگها و طرحهای متنوع و در نوع دخترانه، پسرانه و اسپرت موجود می باشند که شما به راحتی می توانید از تمامی سیسمونی فروشی ها آنها را خریداری نمایید.

ضرورت کیسه خواب نوزاد

چرا باید از کیسه خواب استفاده کنیم؟ پاسخ کلی برای این سوال در امنیت و راحتی کودک خلاصه می شود. بیشتر مادران هنگام خواب مرتب به نوزاد سر می زنند تا مبادا روانداز و پتوی او باعث خفگی و یا خطر شود، همین دلیلی است که لزوم استفاده از کیسه خواب بچه را بیشتر می کند. از طرفی نوزاد پس از گذشت چند ماه زمانی که توانایی حرکت دادن دست و پایش را در خود می بیند، هنگام خواب با حرکت های بدنی میتواند رو انداز و پتو را کنار بزند و قرار گرفتن در معرض هوای سرد سبب سرماخوردگی او می شود اما خواباندن کودک در داخل کیسه خواب احتمال ورود هوای سرد و سرماخوردگی نوزاد را به حداقل می رساند.با استفاده از کیسه خواب، والدین تمام شب را بدون نگرانی می توانند استراحت کنند.

بیشتر والدین هنگام خرید ابتدا به ظاهر آن توجه می کنند. البته که مدل کیسه خواب نوزاد و کودک اهمیت دارد، اما پیش از آن باید از کیفیت و مرغوبیت آن مطمئن شده باشید.بهترین جنس و نوع کیسه خواب برای نوزادان که بدنی حساس دارند ، جنسی است که از نرمی و ضخامت کافی برخوردار باشد. الیاف ضد حساسیت و غیر پلاستیکی مواد مناسب برای لباس بچه و وسایل خواب نوزاد هستند. برای نمونه کیسه خوابهای پنبه ای گزینه مناسبی برای همه فصلها برای کودکان هستند.

اهمیت کیسه خواب برای کودک

بعد از بزرگتر شدن کودک ،استفاده از کیسه خواب برای کوچولوها می تواند یادآور زمان خواب به آنها باشد. در واقع به این شکل، کم کم به بچه ها از سنین خیلی پایین آموزش می دهیم که زمان خواب را متوجه شوند و مثل هر توانایی دیگری، در این سنین باید این قابلیت را هم تقویت کنند که در زمان خواب با مهیا شدن محیط مناسب آن در تخت خوابشان به خواب بروند. بنابراین اگر کودک شما عادت کند با کیسه خواب بخوابد، در زمان مشخص قرار گرفتن در داخل کیسه خواب حس امنیت  وآرامش به کودک منتقل میشود و خواب راحت و مناسب میتواند به امنیت خاطر والدین نیز کمک کند.
همچنین کیسه خوابهای رنگی و زیبا می توانند بخشی از تزیینات اتاق کودک باشند. همچنین کودکان بالاتر از سن ۳ سال هم می توانند با داشتن یک کیسه خواب مناسب قد و سایزشان خوابی راحت را تجربه کنند. در انتها توجه داشته باشید که میزان ضخامت کیسه خواب را با توجه به گرما و سرمای هوا انتخاب کنید. کیسه خواب های بدون آستین بهترین گزینه های انتخابی برای فصل تابستان و کیسه خواب مخمل دکمه و زیپ دار مناسب فصل زمستان هستند. امروزه به توجه به دمای مناسب منازل در بیشتر فصلها، کیسه خوابهای 4 فصل نیز گرینه های مناسبی هستند. اهمیت کیسه خواب را به عنوان یک لباس کودک جدی بگیریم.

پاسخ به سوالات مادران

چگونه کودک من باید داخل کیسه خواب خود قرار بگیرد؟

کودک را باید به نحوی در کیسه خواب قرار داد که گردن او بیرون از لبه بالایی کیسه قرار گیرد و بازوها نیز در جای خود قرار گیرند به طوری که کودک نتواند آنها را به داخل کیسه بازگرداند.

کیسه های خواب به طور معمول به گونه ای طراحی می شوند تا اندازه آن برای نوزادان کوچکتر نیز تنظیم شود و تغییر سایز پوشک ها نیز مشکلی را در این خصوص ایجاد نکند.

کیسه خواب نوزاد چقدر باید ضخامت داشته باشد؟

میزان زیاد الیاف در یک کیسه خواب دقیقاً مانند کیسه های خواب بزرگ، پارچه را سنگین می کند. اما برخلاف کیسه های خواب بزرگ ، کودک شما قادر نخواهد بود خود را با یک درجه حرارت دلخواه وفق بدهد، بنابراین مهم است که شما انتخاب صحیحی را انجام دهید.

به عنوان یک قاعده کلی ، هر چه اتاق گرمتر باشد ، ضخامت کیسه خواب نوزاد باید پایین تر باشد.

برای دمای محیط کمتر از 14 درجه سانتیگراد ، ضخامت 3.5 را انتخاب کنید ، و برای خوابیدن در اتاقی بالاتر از 25 درجه سانتیگراد ، حداکثر ضخامت 5/0 کافی خواهد بود.

ضخامت 2.5 گرم برای دمای 17 تا 21 درجه مناسب است و بین دمای 22 تا 25 درجه، الیاف سبک وزن 1.5 را انتخاب کنید.

کودک من در کیسه خواب چه لباسی بپوشد؟

شما می توانید در دماهای گرمتر ، کودک خود را با یک لباس پنبه ای آستین کوتاه در درون کیسه خواب نوزاد بپوشانید، اما برای شب های سردتر پوشش بیشتری لازم خواهد بود.

یک دست لباس سبک وزن پنبه ای برای شب ها مناسب خواهد بود و در شرایطی مثل سرماخوردگی ، یک لباس گرم را نیز به پوشش قبلی اضافه کنید.

0 تا کنون ثبت شده است