مرجع قالب های کودک و نوجوان

www.niniskin.com

لوگو اسپانسر



چرا لباسشویی نمیچرخد؟

پیشرفت تکنولوژی سبب شده است تا انسان ها بتوانند راحتی و آسایش بیشتری را در زندگی تجربه کنند. بسیاری از فعالیت هایی که در گذشته نه چندان دور با کمک دست انجام می شد، اکنون با کمک ماشین ها و به بهترین نحو ممکن انجام می پذیرد.

ورود تکنولوژی به داخل خانه ها هم، سبب شده است تا بسیاری از کارهای خانه توسط ماشین ها انجام شود. شستن لباس یکی از آن فعالیت هایی است که اکنون با کمک یک دستگاه پیشرفته به نام ماشین لباسشویی انجام می شود. حضور این وسیله در خانه های امروزی به اندازه ای بدیهی است که شاید نتوان زندگی بدون آن را تصور نمود. اما فقط کافی است تا این دستگاه دچار مشکل و ایرادی شود تا بتوانیم به ارزش و اهمیت آن پی ببریم.

حضور ماشین لباسشویی تنها محدود به خانه ها نیست و تمامی بیمارستان ها هم از این وسیله کمک می گیرند و همین امر نشان دهنده اهمیت آن است.

ماشین های لباسشویی بک کالای مصرفی هستند بنابراین دور از انتظار نیست که بعد از مدتی و شاید در همان ابتدای خرید، دچار ایراد و مشکل شوند. یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در این ماشین ها ایجاد شود، نچرخیدن دیگ و همچنین جلو نرفتن تایمر آن است. این موارد ممکن است علت های بسیار متعددی داشته باشند که هریک هم راه حلی مخصوص به خود دارند. در ادامه تصمیم داریم تا تعدادی از مهمترین این علت ها را بررسی نماییم. همراه ما باشید.

علت نچرخیدن ماشین لباسشویی

نچرخیدن ماشین لباسشویی می تواند علت های بسیار متعددی داشته باشد، اما قبل از اینکه با یک متخصص تماس بگیرید، سعی کنید موارد زیر را بررسی نمایید تا ببینید چرا دیگ ماشین لباسشویی نمیچرخد، شاید خودتان بتوانید مشکل را برطرف نمایید.

پمپ تخلیه مسدود شده است.

اصلی ترین دلیل نچرخیدن ماشین لباسشویی همین انسداد پمپ تخلیه است. ممکن است چیزی، مثلا یک سکه یا سنجاق یا … درون لوله ورودی و یا خروجی گیر کرده باشد و مانع ار ورود و یا خروج جریان آب شود.

بیش از اندازه لباس درون دیگ ماشین ریخته اید.

دلیل مهم و عمده دیگری که سبب نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می شود این است که شما بیش از توان ماشین، لباس دورن دیگ ریخته اید و یا اینکه یک پتوی بزرگ را برای شستشو درون ماشین قرار داده اید. این بار بیش از انداره سبب می شود تا دیگ به صورت نامتعادل حرکت کند. در این شرایط ماشین لباسشویی شما شرایط خطر را تشخیص داده و به صورت کند کار می کند و یا ممکن است اصلا نچرخد. در این شرایط حتما دیگ را خالی کنید و ماشین را طوری تنظیم کنید که در یک سطح صاف، تراز باشد.

 تسمه موتور خراب شده است.

در ماشین لباسشویی تسمه وظیفه اتصال و انتقال نیرو از موتور به دیگ را برعهده دارد. این تسمه به مروز زمان فرسوده می شود. اگر تسمه خراب و یا فرسوده شود، دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد. شما در شرایطی که ماشین لباسشویی نمی چرخد باید وضعیت تسمه را هم بررسی نمایید.

بررسی تسمه بدین صورت است که شما باید سعی کنید تا دیگ ماشین را با دست بچرخانید، در شرایط عادی با کمی مقاومت دیگ می چرخد، اما اگر تسمه پاره و یا شل شده باشد، دیگ به راحتی می چرخد.

تعویض تسمه کار نسبتا ساده ای است اما برای اطمینان بیشتر می توانید این کار را به متخصصین آن بسپارید.

ذکر این نکته هم ضروری است که ماشین لباسشویی های جدیدتر، فاقد تسمه هستند، به عبارت دقیق تر دایرکت درایو هستند. بنابراین در این ماشین ها خرابی تسمه نمی تواند علت نچرخیدن دیگ باشد.

میکروسوئیچ درب خراب شده است.

برای بررسی این موضوع ابتدا باید بدانید که ماشین لباسشویی هنگامی شروع به کار و چرخیدن می کند که درب آن کاملا بسته و قفل شده باشد. اگر درب ماشین به خوبی بسته نشود، ماشین لباسشویی هم شروع به چرخیدن نخواهد کرد. بنابراین باید میکروسوئیچ را به دقت بررسی نمایید و از صحت کارکرد آن مطمئن شوید.

از سوی دیگر ممکن است سیستم قفل درب ماشین مشکل داشته باشد. در این صورت هم دستگاه شروع به چرخش نخواهد کرد. بنابراین میکرو سوئیچ و سیستم قفل درب را به دقت بررسی نمایید تا اگر نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعه ای وجود دارد، این کار به سرعت انجام پذیرد.

علت های دیگر نچرخیدن ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی خراب شده است.

کوپلینگ موتور معیوب شده است.

کلاچ ماشین لباسشویی خراب شده است.

عملکرد برد فرمان کنترل دچار خطا شده است.

سبد آبکش دفرم شده است.

بلبرینگ ماشین لباسشویی خراب شده است.

علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

گاهی اوقات ممکن است در حین کار ماشین لباسشویی متوجه شویم که تایمر آن جلو نمی رود و یا از کار افتاده است. عوامل متعددی می توانند علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی باشند که در ادامه چند نمونه از مهمترین آنها را بررسی می نماییم.

میکرو سوئیچ ماشین لباسشویی خراب شده است.

همانطور که در بالا اشاره نمودیم، میکرو سوئیچ با قفل کردن درب ماشین سبب می شود تا ماشین شروع به کار نماید. درواقع میکرو سوئیچ ایمنی ماشین را در هنگام شستشو تامین می کند. کوچکترین ایراد در آن می تواند به صورت اختلال در تایمر و یا نچرخیدن دیگ ماشین نمایش داده شود. بنابراین حتما میکروسوئیچ و قطعات وابسته به آن را بررسی نمایید تا از صحت عملکرد آنها اطمینان یابید.

موتور تایمر دستگاه خراب شده است.

موتور تایمر قطعه ای است که سبب کار کردن و جلو رفتن تامیر ماشین لباسشویی می شود. اگر این موتور و یا قطعات وابسته به آن ایراد پیدا کنند، تایمر جلو نخواهد رفت.

هیدروستات دستگاه خراب شده است.

هیدروستات  وظیفه تنظیم آب را برعهده دارد و این کار را با کمک باز و بسته کردن آب انجام می دهد. اگر این آب تنظیم شود، هیدروستات به موتور دستگاه فرمان می دهد که شروع به کار نماید. اگر ماشین لباسشویی شما پر از آب می شود اما تایمر کار نمی کند، باید احتمال خرابی هیدروستات را بدهید.

دستگیره برنامه ماشین خراب شده است.

دستگیره برنامه ماشین از یک دستگیره پلاستیکی و یک ضامن فلزی تشکیل شده است. حرکت این دستگیره تعیین می کند که تایمر ماشین به چه صورت کار کند. اگر این دستگیره برنامه خراب شده باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

نتیجه گیری

نچرخیدن ماشین لباسشویی و جلو نرفتن تایمر آن می توانند علت های بسیار متعددی داشته باشند، در صورت بروز هریک از این دو اتفاق، ابتدا موارد گفته شده را بررسی نموده و سپس از کارشناسان متخصص و حرفه ای کمک بگیرید و نسبت به رفع ایرادات اقدام نمایید.

گزارش اشکال
آموزش تعویض قالب