مرجع قالب های کودک و نوجوان

www.niniskin.com

لوگو اسپانسر



علت پرخاشگری کودکان زیر 2 سال‎

تربیت کودکان همواره با چالش های مواجه است که از هر یک از آنها به شدت متعجب خواهید شد. اینکه کودکی ناخن می جود، کودکی توانایی نه گفتن را ندارد و … . یکی از این چالش هایی که بسیاری از والدین با آن مواجه هستند و موضوع بحث امروز ما است، پرخاشگری در کودکان زیر دو سال است. این پرخاشگری می تواند والدین را عصبی و نگران نماید. اینکه هنگام خشونت و پرخاشگری کودک چه واکنشی نشان دهند، از چه روشی برای رفع این پرخاشگری کمک بگیرند و هزاران سوال این چنین که برای والدین مطرح است.

همانطور که می دانیم، شخصیت کودک از همان لحظه بدو تولد و یا حتی پیش تر از آن، در رحم مادر در حال شکل گیری است. پس اینکه والدین هنگام خشونت کودک چه واکنشی نشان می دهند و چگونه برخورد می کنند، تاثیر بسیار مستقیمی در شخصیت و زندگی آینده کودک دارد. پس هیچ مسئله ای در رفتار کودک را بی اهمیت نپندارید و همواره در رابطه با نحوه برخورد با رفتارهای متفاوت و یا خشونت و پرخاشگری کودک خود مطالعه نمایید و یا از مشاور کمک بگیرید و بهترین راه را انتخاب نمایید.

پرخاشگری چیست و انواع آن کدام است؟

پرخاشگری نوعی برون‌ریزی خشم و ناراحتی همراه با ناسازگاری است.پرخاشگری بچه دو ساله همواره والدین را نگران می‌کند. چرا که کودکان در این سن به سرعت در حال رشد هستند و نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارند. کودک پرخاشگر معمولاً بیقرار و زودرنج است و به سختی با دیگران ارتباط برقرار می کند.

پرخاشگری در کودک ۲ ساله می تواند به شکل های مختلفی باشد:

پرخاشگری بدنی مثل زدن و گاز گرفتن

پرخاشگری لفظی همره با فریاد و جیغ کشیدن

پرخاشگری رفتاری مثل زورگویی و لجبازی

0 تا کنون ثبت شده است