مرجع قالب های کودک و نوجوان

www.niniskin.com

لوگو اسپانسر



طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد ۶ ماهه‎

نوزادان از بدو تولد خود فقط از شیر تغذیه می کنند اما هنگامی که معده آنها شروع به پذیرش غذاهای دیگر می رود، والدین غذاهای کمکی را شروع می کنند. در برخی از نوزادان شش ماهگی مناسبترین زمان برای شروع غذای کمکی است اما بعضی دیگر از چهار ماهگی می توانند غذاهای کمکی را شروع نمایند و این موضوع کاملاً بستگی به وضعیت نوزاد و نظر پزشک او دارد.

اولین غذایی که عموماً به نوزادان داده می شود، حریره بادام است. حریره بادام یک غذای فوق العاده مقوی است و یک کمک خوب برای رشد ذهنی و جسمی نوزادان است. گاهاً پودر آماده حریره هم در داروخانه ها موجود می باشد اما اینکه شما در منزل از آرد برنج اعلا و بادام های مناسب برای تهیه این فرنی خوشمزه استفاده کنید بسیار درست تر و مناسب تر است.

در ادامه مطلب تصمیم داریم تا طرز تهیه یک حریره بادام خوشمزه برای نوزادان بالای شش ماه را به شما عزیزان آموزش دهیم تا برای نوزاد دلبندتان تهیه کنید و از غذا خوردن او لذت ببرید. همراه ما باشید.

مهمترین خواص بادام چیست؟

بادام به دوشکل بادام شیرین و بادام تلخ وجود دارد. بادام شیرین پرطرفدار است. اما بادام تلخ نیز براحتی قابل خوردن است و به معنای واقعی تلخ نیست.

وقتی صحبت از رژیم غذایی کودکان می شود، مادران مراقب خواهند بود که آیا کودکشان مواد غذایی مورد نیاز را از رژیم غذایی روزانه اش دریافت می کند. اگر کودکان بد غذا باشند، مادران دستور غذاهای جدیدی را امتحان می کنند.
بادام، ماده ای است که باید در رژیم غذایی روزانه کودکان قرار بگیرد. بادام یک مکمل عالی و دارای مقادیر زیادی ماده مغذی است که برای کودکان در حال رشد ضروری است.

بادام جزو مواد غذایی قلیایی است که به افزایش ایمنی کودک کمک می کند. بادام نقش مهمی را به عنوان آنتی اکسیدان در خلاص شدن از شر رادیکال های مضر در بدن کودک بازی می کند و به نوبه خود از بیمار شدن کودکتان جلوگیری می کند.

بادام، پادشاه آجیل نامیده می شود.
بادام سرشار از ویتامین، مواد معدنی و چربی های سالم غیر اشباع است.
دو نوع بادام شیرین و تلخ وجود دارد. بادام شیرین خواص فوق العاده ای دارد و از بادام تلخ برای گرفتن روغن آن و همچنین مصارف دارویی و پزشکی استفاده می شود.

در اینجا با مهمترین خواص حریره بادام برای نوزاد شش ماهه آشنا می شویم:

حریره بادام مفید برای مغز

بادام حاوی مواد مغذی ارزشمندی برای رشد و تکامل مغز نوزاد می باشد. خوردن بادام باعث ارتقا سطح هوش نوزاد میشود. بادام حاوی مقدار زیادی ال کارنیتین و ریبوفلاوین است که برای فعالیت مغز مورد نیاز است. بادام از بروز آلزایمر در سال های آینده جلوگیری می کند.

کنترل کلسترول نوزاد شش ماهه با حریره بادام

اگر چه در حال حاضر کلسترول نوزاد شما کنترل است اما خوردن آن باعث حفظ سطح طبیعی کلسترول در طول رشد نوزاد میشود. از مصرف بادام های نمکی و یا شیرین شده بپرهیزید.

جلوگیری از دیابت نوزاد شش ماهه با حریره بادام

خوردن بادام باعث جلوگیری از بروز دیابت در سال های جاری در نوزاد میشود. در میان مغزیجات بادام غنی ترین منبع تامین کننده ویتامین E می باشد و دارای شاخص گلایسمیک پایینی است.

اثرات جانبی مصرف حریره بادام برای نوزاد شش ماهه

خوردن مقدار مناسب بادام در طول روز برای نوزاد هیچ گونه عارضه خاصی نخواهد داشت. معمولا 6 ماهگی شروع مصرف حریره بادام در نوزادان است. اما قبل از مصزف روزانه مطمئن شوبد که نوزاد به بادام آلرژی نداشته باشد. خوردن حریره بادام باعث جلوگیری از بروز دیابت در سال های جاری در نوزاد میشود.

چگونه بادام را به غذای نوزاد اضافه کنیم؟

پوست بادام را جدا کرده و آن را بصورت حریره بادام برای نوزاد شش ماهه میدهیم. در ادامه با طرز تهیه حریره بادام آشنا می شویم.

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد 6 ماهه

حریره بادام از میان غذاهای کمکی گزینه خوبی برای شروع نوزاد در شش ماهگی است. ابتدا 2 قاشق مرباخوری در طول روز به نوزاد خود می دهید و سپس تا آخر هفته یعنی 7 روز آن را به 12 قاشق مرباخوری و 6وعده غذایی در طول روز افزایش میدهید. اگر نوزاد شما به بادام آلرژی داشته باشد از همان روزهای اول علائم آلرژی را بروز خواهد داد. با مواد غذایی حساسیت برای نوزادن آشنا باشید.

مواد لازم حریره بادام برای نوزاد شش ماهه

بادام: 7 عدد
شکر: نصف قاشق مرباخوری شکر
آرد برنج: یک قاشق مرباخوری آرد برنج
آب: دو چهارم لیوان آب

طرز تهیه حریره بادام برای نوزادان شش ماهه

ابتدا بادام ها را در ظرف آب گرم ریخته و بگذارید یک تا دو ساعت بماند. بعد پوست آن به راحتی جدا شده و بادام ها را پوست بگیرید. سپس بادام را در مخلوط کن ریخته خوب پودر میکنی و سپس آرد برنج و شکر را اضافه کرده خوب مخلوط میکنید. مواد بدست آمده را با آب مخلوط کرده روی شعله می گذارید تا کم کم غلیظ شود. غلظت و قوام حریره بادام باید مانند شیر مادر باشد. گاهی خانم ها آرد برنج را خانگی درست میکنند که برای این کار دو روز برنج خوب و معطر را می خیسانید سپس آن را در آبکش ریخته و در پارچه خشک کنید سپس در مخلوط کن آرد برنج را درست کنید.

هشدار: بهتر است در درست کردن حریره بادام از شیر پاستوریزه استفاده نکنید. زیرا نوزاد تا یک سالگی مجاز به استفاده از شیر گاو نمی باشد. بجای شیر از آب استفاده کنید.

نحوه گنجاندن حریره بادام در وعده های نوزاد

در ماه ششم لازم است روزی یک‌بار قبل از شیر دادن به کودک، حریره‌ی 5% ( به مقدار مساوی با شیر ) به کودک داده شود. دادن حریره بادام به کودک باید از یک قاشق چای‌خوری شروع شود و روزانه اضافه ‌گردد تا در پایان ماه ششم به 150 گرم (دو سوم استکان) برسد.
حریره می‌تواند برای یک وعده‌ی کودک کافی باشد و نیازی نیست که در همان وعده به کودک شیر هم بدهید، ولی طبیعی است که آنچه کودک قبلا به آن عادت کرده (شیر) را ترجیح ‌بدهد.
بنابراین می‌توان قبل از دادن حریره، به اندازه ی نصف شیشه به کودک شیر مادر داد. در ماه هفتم می‌توان دادن حریره‌ی 10% را برای کودک شروع کرد اما در این سن به غذای دوم هم نیاز است و ما‌بقی وعده‌های کودک (حدود 170- 200 گرم) را شیر مادر تشکیل می‌دهد.

0 تا کنون ثبت شده است