مرجع قالب های کودک و نوجوان

www.niniskin.com

لوگو اسپانسر



آبمیوه ریختن بچه روی زمین و فرش را چگونه تمیز کنیم؟

“بچه ها شیرینی زندگی هستند.”

این اصطلاح را بارها و بارها شنیده ایم. اما گاهی اوقات این شکر پاره ها کارهایی می کنند که شاید از صبر و تحمل ما خارج باشد. نقاشی کردن روی دیوار گرفته، باز کردن در ماشین ظرفشویی و فروبردن سر در آن، یا سوار شدن روی در ماشین لباسشویی، آویزان شدن از کابینت ها، رفتن زیر مبل و صندلی، ریختن چای روی فرش، ریختن غذا روی فرش و یا حتی ریختن شیر روی فرش. یکی از مواردی که امروز میخواهیم به آن بپردازیم، ریخته شدن آبمیوه روی فرش است. اما فراموش نکنید گاهی اوقات ممکن است آبمیوه از دست خود ما هم بر روی زمین بریزد. پس هنگامی که فرزند دلبندتان آبمیوه را بر روی زمین ریخت، در قدم اول آرامش خود را حفظ کنید و آرام باشید. سپس به سراغ ادامه مطلب بروید تا روش پاک کردن لکه آبمیوه را بخوانید و انجام دهید.

روش های پاک کردن لکه آبمیوه از روی فرش

پاک کردن لکه آبمیوه با شامپو فرش

آبمیوه یکی از انواع مواد غذایی است که هم خیلی سریع در فرش جذب می شود و هم خیلی سریع روی فرش به صورت لکه در می آید و علت آن بودن شیرینی در تهیه آبمیوه است.

لذا لازم است خیلی سریع نسبت به پاک کردن لکه آبمیوه از روی فرش ماشینی آن از روی فرش اقدام نمود.

برای پاک کردن لکه آبمیوه روی فرش ماشینی ابتدا هر میزان از آبمیوه ریخته شده را که امکان دارد با کمک قاشق بردارید و پس از آن پارچه سفید و تمیزی که آغشته به محلول شامپو فرش و آب ولرم می باشد بر روی محل ریختن آبمیوه قرار دهید.

سپس محل لکه را طوری مالش دهید که مواد لکه زا به طور کامل در محلول حل شوند. با یک پارچه سفید و خشک دیگر محل لکه آبمیوه را به طور کامل مالش دهید تا اثرات لکه و آب حاوی آن به خوبی پاک شده و جمع گردد.

در نهایت اگر برای خشک کردن کامل فرش عجله دارید می توانید با سشوار محل لکه را با حرارت متوسط گرم کنید. این کار باعث می شود که فرش شما سریعتر و بهتر تمیز و خشک گردد.

مراقب باشید هیچوقت از اتو برای خشک کردن فرش استفاده نکنید.

پاک کردن لکه آبمیوه با سرکه سفید و نمک

در صورتی که لکه هنوز تازه است اما با آب تمیز نمی شود، می توانید از محلول جادویی یک پیمانه سرکه سفید، یک پیمانه آب سرد و مقداری نمک، برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش استفاده کنید. اسفنجی را در این محلول خیس کنید و روی لکه بکشید. دقت کنید که لکه را از بیرون به سمت مرکز تمیز کنید در غیر این صورت لکه بیشتر پخش می شود. سپس فورا این قسمت از فرش را آبکشی نمایید تا سرکه به بافت فرش صدمه نزند. این محلول جادویی لکه آب هویج و و هر نوع میوه دیگر را از بین خواهد برد. برای از بین بردن لکه سس از روی فرش هم سرکه به کار می رود.

پاک کردن لکه آبمیوه با مایع ظرفشویی

یک راه سریع برای پاک کردن لکه میوه و آبمیوه از روی فرش استفاده از مایع ظرف شویی است. در صورتی که آب میوه روی فرش ریخته است، ابتدا تا جای ممکن با کمک یک قاشق آب میوه ها را از روی فرش جمع کنید و با حوله تمیز و خشکی روی آن فشار دهید تا آبمیوه ها را جذب کند. در مرحله دوم برای از بین بردن لکه میوه از روی فرش، چند قطره مایع ظرف شویی را روی لکه میوه بریزید و با یک اسفنج روی آن ضربه بزنید تا لکه تمیز شود. سپس فرش را با آب سرد شستشو دهید.

روش مناسب برای پاک کردن لکه های سخت

مواد لازم :

1)محلول  (این محلول برای همه انواع فرش بی خطر است.)

1-1)1قاشق چای خوری سرکه سفید + 1قاشق چای خوری مواد شوینده طبیعی +1 قسمت آب سرد

2-1)4/1 قسمت جوش شیرین + 2 فنجان آب سرد

3-1)4/1قاشق چای خوری مواد شوینده ای که سفید کننده نیست + 1لیتر آب خنک

2)پارچه های سفید وتمیز

3)بطری اسپری

4)آب اکسیژنه

5) آب لیمو

6)قاشق

نحوه حذف لکه :

1-با یک پارچه تمیز کار را شروع میکنیم. تا حد ممکن آب بیشتری از لکه خارج میشود. هدف این است که لکه را از روی فرش بردارید نه اینکه ان را بر روی فرش پخش کنید.کار به این صورت است که از خارج لکه به سمت مرکز لکه حرکت میکنیم.از پخش شدن لکه جلوگیری میکند.

2-پارچه را به خوبی به محلول آغشته کنید و آن را روی لکه قرار دهید.

3-از قسمت فرو رفته قاشق استفاده کنید . به این صورت که این قسمت از قاشق را با لباس بر روی لکه پرس کنید. این کار به این صورت انجام دهید که از خارج از لکه به سمت مرکز ان حرکت کنید،بدون اینکه به الیاف فرش آسیب وارد شود.

4-هر بار از پارچه تمیز برای استفاده کنید تا دیگر لکه ای روی پارچه ظاهر نشود.

5-برای پاک کردن لکه زغال اخته از مواد پراکسید هیدروژن با پر اکسید 3درصد و سپس از آمونیاک استفاده کنید. (اگر فرش شما از جنس الیاف پشم است ، از آمونیاک استفاده نکنید. چون به الیاف فرش آسیب وارد میکند.)

6-محلول شستشو را روی فرش اسپری کنید.

7-برای پاک کردن لکه از پارچه تمیز استفاده کنید.

8- در این مرحله آب تمیز را روی فرش اسپری کنید.

9-با پارچه لکه را تمیز کنید تا پارچه دیگر رنگی نشود و از طرف دیگر تمام محلول تمیز کننده از فرش پاک شود.

10-لکه را با پارچه تمیز بپوشانید و شی سنگینی را روی ان قرار دهید.

11-اجازه بدهید چندین ساعت بگذرد تا مایع باقیمانده جذب پارچه شود.

12-در این مرحله موادی را که روی لکه گذاشته اید را از روی لکه بردارید تا این قسمت خشک شود.

13-هنگامی که فرش کاملا خشک شده است ،فرش را جارو برقی بکشید.

نکات:

*-*اگر آب گوجه فرنگی را می خواهید از روی فرش با رنگ روشن پاک کنید روی لکه آب هیدروژن پر اکسید یا آب لیمو تازه بمالید این کار کمک خواهد کرد که فرش به رنگ طبیعی باز گردد.

*-*حتما از آب سرد برای پاک کردن لکه استفاده کنید ،زیرا آب گرم فرایند را سرعت میبخشد ودر نتیجه لکه دشوارتر پاک میشود.

*-*از مواد شوینده که در ماشین ظرف شویی استفاده میشود برای پاک کردن لکه استفاده نکنید چون ممکن است به الیاف فرش آسیب وارد میشود.

*-*بخارشو را برای فرشهای دست بافت استفاده نکنید چون ممکن است به الیاف فرش آسیب وارد میشود.

0 تا کنون ثبت شده است