مرجع قالب های کودک و نوجوان

www.niniskin.com

لوگو اسپانسر



انواع آینه بغل و مشخصات آن

تفاوت بین آینه بغل های مکانیکی و اتوماتیک چیست؟ کدام یک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟ مناسب ترین آینه بغل برای ماشین شما چیست؟

شاید در گذشته های دور و زمانی که تراکم ماشین ها در جاده ها مانند امروز نبود و جاده های درون شهری و برون شهری تعداد انگشت شماری خودرو به خود می دید استفاده از آینه های بغل زیاد مرسوم نبوده و حتی بسیاری از افراد آن را قطعه ای اضافی می دانستند و از آن استفاده نمی کردند؛ اما امروزه به دلیل شلوغ شده جاده ها، افزایش تعداد ماشین ها و دلایل فراوان دیگری می توان گفت آینه بغل یکی از اساسی ترین قطعات امنیتی ماشین ها به شمار می رود و نبود آن قطعا می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد. آینه بغل های می توانند نقاط کور را برای راننده پوشش دهند و رانندگی را برای وی بسیار راحت تر کنند. همچنین نسل جدید آینه ها با داشتن سنسورها و تکنولوژی های مدرن می توانند علاوه بر پوشش نقاط کور می توانند سیستم روشنایی را نیز تقویت کنند و دید بهتری به راننده بدهند.

انواع آینه بغل ماشین ها

همانطور که گفته شد از زمان تولید اولین خودروها از آینه های بغل استفاده می شده است اما از زمانی که نیاز به آن به صورت جدی تر و حیاتی تر احساس شد، تمامی خودروسازهای جهان همواره سعی کرده اند همراه با سایر قطعات خودروهای خود این قطعه را نیز ارتقا بدهند به گونه ای که امروزه دیگر کمتر شاهد آینه بغل های مکانیکی در نسل های جدید خودروها هستیم

  • آینه بغل های مکانیکی آن دسته از آینه بغل ها می باشند که به صورت دستی تنظیم می شوند که خودشان به دو دسته مختلف تقسیم می شوند. دسته اول آینه هایی هستند که قاب آینه ثابت بوده و فقط شیشه آن متحرک است و قابلیت تنظیم دارد و دسته دوم به گونه ای است که قاب و شیشه به صورت همزمان حرکت می کنند.
  • آینه بغل های اتوماتیک آینه هایی هستند که با کار گذاشتن سنسورهایی در آنان این قابلیت وجود دارد که به صورت خودکار تنظیم شوند. به عنوان مثال آینه‌ بغل کیا و آینه بغل هیوندای در مدت زمانی که به بازارهای جهانی عرضه می شوند همواره سیر صعودی در پیشرفت و مدرن شدن را در پیش گرفته اند به صورتی که آینه های اتومات به سنسورهای گرم کننده برای جلوگیری از یخ زدگی، سنسور هشدار برخورد، سنسور هشدار زاویه دید و چراغ های ال ای دی مجهز شده اند. به همین دلیل در صورت آسیب دیدن این نوع از آینه ها جایگزین کردن آنها می تواند هزینه های زیاد در پی داشته باشد و شاید  تعمیر آینه بغل ناچارا بهترین گزینه برای صاحبان خودروها باشد.

از نظر قیمت نیز می توان آینه های بغل را با توجه به برند، کیفی مواد سازنده، مدل و نوع ماشین، کلاس خودرو و نو بودن یا استوک بودن آینه، شرایط نوسانات ارزی و بسیاری دیگر از فاکتورها طبقه بندی کرد. بنابراین می توان با توجه به شرایط گفته شده آینه بغل ها را از قیمت های چند هزارتومانی تا چند میلیون تومانی دسته بندی کرد.

گزارش اشکال
آموزش تعویض قالب