مرجع قالب های کودک و نوجوان

www.niniskin.com

لوگو اسپانسر



فلزیاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این سوالی است که افراد با شنیدن آن به فکر فیلم‌ها و داستان‌های قدیمی در مورد پیدا کردن گنج می‌افتند. دستگاه فلزیاب همانطور که از نامش پیداست برای ردیابی و پیدا کردن اجسام فلزی در درون زمین، دیوار و یا فلزات مخفی شده در اجسام دیگر بکار می‌روند. دستگاه‌های فلزیاب دارای یک دیسک مغناطیسی بوده که با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف خود به جستجوی می‌پردازد. هنگامی‌که یک جسم فلزی در مسیر فلزیاب قرار گیرد موجب تغییر شدت میدان مغناطیسی شده و دستگاه فلزیاب به اعلام هشدار می پردازد. بدیهی است که عمق جستجوی فلزات توسط دستگاه فلزیاب به شدت میدان مغناطیسی تولید شده برمی‌گردد. همچنین عمق جستجو توسط دستگاه با توجه به نوع فلز، اندازه و شکل آن دارای تغییراتی بوده و کم و زیاد می‌شود. هر چقدر میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه از شدت بیشتری برخوردار باشد امواج تولید شده قوی‌تر بوده و فاصله بیشتری را می‌تواند ردیابی نماید.

امروزه از دستگاه‌های فلزیاب در زمینه های مختلفی استفاده می‌شود. از جستجوی طلا و فلزات در داخل زمین که کاربرد قدیمی آن محسوب می‌شود تا گیت های ورودی و خروجی امنیتی در فرودگاه‌ها و مراکز امنیتی از تکنولوژی فلزیاب استفاده می‌نمایند. همچنین برای جستجوی لوله‌های تاسیسات داخل زمین مانند لوله های نفت و گاز و آب، کابل برق و سایر موارد مشابه نیز از دستگاه‌های ردیاب استفاده می نمایند. دستگاه‌های ردیاب فلزی دارای انواع مختلف و با امکانات و ویژگی‌های متفاوتی هستند که برای مقاصد گوناگون بکار می روند ولی اساس کار تمام آنها یکسان بوده و بر پایه امواج مغناطیسی کار می کنند.

تصویر دستگاه فلزیاب تصویری ایمیجر اسکورپیون 7000

Imager scorpion 7000

بهترین فلزیاب

بهترین فلزیاب به نوع عملکرد و قدرت جستجوی آن برمی‌گردد. اصول کارکرد تمام ردیاب های فلزی یکسان است، چنانچه ردیاب با ایجاد یک میدان مغناطیسی در اطراف خود به جستجو می‌پردازد. پس از یافتن فلز و برخورد میدان مغناطیسی به اجسام فلزی، میدان مغناطیسی در آن ایجاد و به دستگاه برمی‌گردد. این امواج مغناطیسی زمینه اعلام هشدار دستگاه برای وجود فلزات هستند. طبیعی است که هر چقدر میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه قوی‌تر باشد می تواند میدان مغناطیسی قویتری ایجاد نموده و قدرت و عمق جستجو افزایش می‌یابد. با توجه به این کارکرد کلی دستگاه ردیاب فلزی می‌توان دریافت که بهترین دستگاه فلزیاب نوعی است که میدان مغناطیسی قویتری ایجاد نموده و قدرت دریافت امواج برگشتی بالایی داشته باشد. تمام ردیاب‌های فلزی دارای سیم پیچ تولید کننده میدان مغناطیسی فرستنده و گیرنده هستند. سیم پیچ فرستنده امواج در صفحه اغلب مدور قرار داشته که به تولید امواج مغناطیسی می پردازد لذا هر چقدر این سیم پیچ بزرگتر و قوی‌تر باشد شدت میدان مغناطیسی بزرگتر است. سیم پیچ گیرنده نیز به وسایل هشدار دهنده متصل بوده و در مواقع دریافت امواج اعلام هشدار می نماید.

امروزه انواع مختلف ردیاب‌های فلزی با انواع مختلفی از امکانات و ویژگی‌ها تولید و عرضه می گردند. فلزیاب تصویری با قابلیت نمایش وجود فلز در صفحه نمایش، فلزیاب پالسی و نقطه زن و انواع امکانات دیگر از جمله مدل‌های مختلف فلزیاب بشمار می روند.  

گنج یاب

گنج یاب یا دستگاه فلزیاب طلا و گنج به همان دستگاه‌های فلز یاب گفته می شود قادر به تشخیص فلزات هستند. دستگاه گنج یاب با قدرت فوق العاده برای تشخیص طلا، سکه و گنج در عمق زیاد و قدرت تفکیک کنندگی فلزات از یکدیگر افراد را در یافتن گنج مخفی در اعماق زمین کمک می نماید. قدرت سیگنال دهی عالی، نمایش تصاویر بصورت دو بعدی و سه بعدی و نمایش فاصله شی مورد نظر از سطح زمین بطور دقیق از جمله خصوصیات این نوع دستگاه‌های فلز یاب هستند. امکان تشخیص حفره و دالان در دستگاه به شما کمک می نماید تا تونل، مقبره، دالان و فضاهای خالی داخل زمین را شناسایی نمائید. اغلب دستگاه گنج یاب، دارای چندین نوع سیم پیچ و سیگنال‌های مختلف برای کاوش بوده و حسب نیاز از هر کدام استفاده می‌گردد.

 

دستگاه طلایاب

دستگاه طلایاب یا گنج یاب در واقع دستگاه فلزیاب است که بوسیله آن می توان اقدام به جستجوی طلا نمود. دستگاه‌های طلایاب مکانیسمی مانند فلزیاب بوده و بر پایه تولید میدان مغناطیسی و ارسال امواج به درون زمین و یا محل مورد کاوش نموده و بر اساس امواج برگشتی و فرکانسهای دریافتی وضعیت محل را از نظر وجود فلزات و طلا بررسی می نمایند. دستگاه طلایاب با توجه به نوع کاربری خود باید دارای قابلیت ایجاد میدان های مغناطیسی قوی بوده تا بتوانند به عمق بیشتری نفوذ کنند. انواع تکنولوژی ایجاد فرکانس در دستگاه های فلزیاب به روش فرکانس پائین، القا پالسی و نوسان ساز یکنواخت تقسیم‌بندی می‌گردد. روش فرکانس پائین که متداول‌ترین تکنولوژی فلزیاب است از دو سیم پیچ فرستنده و گیرنده در داخل دستگاه بهره می‌برد. سیم پیچ فرستنده میدان مغناطیسی تولید و به داخل زمین هدایت می نماید.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص فروش فلزیاب ، طلایاب ، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://tivametaldetectors.ir/

گزارش اشکال
آموزش تعویض قالب